من بعد از یک سال که از خانه همسرم بیرون آمدم حکم طلاقم صادر شده است. آیا باید ۳ ماه عده رو نگه دارم؟ شرایط مدت عده چیست؟ من همسرم رو به خاطر شرایط کاری زیاد از نزدیک ملاقات می‌کنم. چه شرایطی باید بین من و ایشون حفظ شود؟
سلام وقتتون بخیر من بعد از یکسال که از خانه همسرم اومدم بیرون حکم طلاقم صادر شده آیا باید ۳ ماه عده رو نگه دارم؟و اینکه شرایط مدت عده چی هستش؟ من همسرم رو به خاطر شرایط کاری زیاد از نزدیک ملاقات میکنم.چه شرایطی باید حفظ بشه بین من و ایشون؟

باسمه تعالی

1. عده طلاق از لحظه جاری‌شدن صیغه طلاق شروع می‌شود و مقداری که زوجین قبل از آن از هم دور بودند یا زمان صدور حکم طلاق توسط دادگاه در آن تأثیری ندارد.

2. عده طلاق سه قرء است. یعنی زن باید بعد از آن که در پاکی صیغه طلاقش جاری می‌شود، به قدری صبر کند که دو بار حیض ببیند و پاک شود و همین که حیض سوم را دید، عدّه او تمام می‌شود و می‌تواند شوهر کند (صیغه طلاق در حال حیض باطل است).

3. در طلاق رجعی تا زمانی که عده تمام نشده زن و مرد حکم زوج را دارند؛ البته به محض ارتباط عاطفی یا لمس با شهوت طلاق باطل می‌شود و رجوع تحقق پیدا می‌کند.

کد سایت fa11870
طبقه بندی موضوعی احکام عده طلاق|احکام عده