
لطفا صبرکنید
وقتی دو نفر به هم احساس قلبی دارن و برای ازدواج همدیگر رو انتخاب کردن و فعلا بدون جاریشدن صیغه عقد باهم در ارتباط هستن، این حالت چه فرقی با عقد موقت و دائم داره؟ آیا جملات عقد باعث تغییر چه ساختاری میشود که علاقه ی واقعی و تعهد دو نفر به همدیگه و انتخاب به عنوان همسر کفایت نمیکنه؟
وقتی دو نفر به هم احساس قلبی دارن و برای ازدواج همدیگر رو انتخاب کردن و فعلا بدون جاری شدن صیغه ی عقد باهم در ارتباط هستن ، این حالت چه فرقی با عقد موقت و دائم داره؟ آیا جملات عقد باعث تغییر چه ساختاری میشود که علاقه ی واقعی و تعهد دو نفر به همدیگه و انتخاب به عنوان همسر کفایت نمیکنه؟
از بقیه شنیدم که میگن خیلیا روی کاغذ ازدواج کردن ولی تعهد و محبتی نسبت به هم ندارن اما ما درسته ازدواج نکردیم ولی تعهد و علاقه داریم
جملات عقد که باعث ایجاد محرمیت میشن در اصل چه فرقی با حالت قبل از عقد دارد؟
مثلا در علم ثابت شده که اگر آیاتی بر اب خوانده شود ساختار مولکولی آن تغییر پیدا میکند و ...
باسمه تعالی
عقد یک قرارداد و یک رابطه حقوقی است که احکامی مانند مشروعیت فرزند، حق نفقه همسر، محرمیت، ارث و مانند آن بر آن مترتب میشود. در مقابل ارتباط بدون عقد یک جرم حقوقی است که بسته به میزان جرم مجازاتهایی در پی دارد. و این همه مربوط به آثار حقوقی این دو امر است و هزاران اثر در واقع بر هر یک از این دو در دنیا و آخرت مترتب میشود که بسیاری از آن از فهم عمومی خارج است.
کد سایت
fa11839
طبقه بندی موضوعی
مسائل متفرقه نکاح یا ازدواج و زناشویی

